SEO optimering

Synlighed gennem søgemaskiner

Søgemaskineoptimering - SEO

Med SEO, får du flere kvalificerede leads uden at skulle betale pr. klik.

Hvad er seo! Search Engine Optimization kendt som SEO, er en metode hvormed man kan fremme en websides placering, i diverse søgemaskiner såsom Google.

SEO betegnes også som søgemaskineoptimering.

 

Seo optimering består i dag af mange discipliner

Der er mange faktorer der skal spille sammen, for at opnå gode søgeresultater.

I dag er parametre såsom User Engagement, hvor godt brugeren engagerer sig i indholdet på dit website, hastigheden af hjemmesiden også i høj grad afgørende for din placeringer. Og selvfølgelig at jeres website er mobilvenligt. I de kommen afsnit vil jeg kort forklare de enkelte discipliner.

 

Søgeordsanalyse, den væsentligste disciplin der går forud for alt seo.

En søgeordsanalyse også betegnet som en keywordsanalyse, har til formål at identificere de ord eller søgefraser, dine kunder benytter og dermed ord af høj relevans (konvertering), men samtidig ord der er forholdsvis mange søgninger på

En søgeordsanalyse giver dig svar på hvilke spørgsmål de stiller, sprogbrug, søgeadfærd -  altså hvilken intentioner har brugerne. Er der tale om informationssøgning, navigationssøgning eller transaktionssøgning.  Jeg udarbejder søgeordsanalyser og implementere gerne de udvalgte søgeord i jeres tekstmateriale.

> Se hvordan du kommer i gang med seo og hvad jeg kan tilbyde nederst på siden!

 

On-Page optimering, den del du optimerer på selve hjemmesiden. 

Denne del består af mange discipliner, herunder også den mere tekniske, del som er fundamentet for at komme i mål med sin seo strategi

 

On-page optimering udarbejdes på baggrund af en grundig SEO Analyse. Mine stærkeste Seo kompetencer er on-page optimering som bl.a. består i at skrive gode konverterbare sidetitler, metabeskrivelser og gode Seo optimerede tekster, hvorfor de mere tekniske Seo opgaver som kræver programmering udføres af samarbejdspartner.

> Hvad indeholder en SEO Rapport?

 

 

Off-Page optimering, som også kaldes Linkbuilding. 

Hvem og hvor mange der linker til dit website er også af stor betydning. Er linket fra en anerkendt side tæller det ekstra for sidens autoritet og kvalitet af indhold. Her er særligt Content marketing vær at se nærmere på. 

> Hvad er Content marketing

 

 

User Engagement, også betegnet som time on site

I dag er parametre såsom User Engagement, hvor godt brugeren engagerer sig i indholdet på dit website, i høj grad afgørende for din placeringer. Og selvfølgelig at jeres website er mobil venligt.

Netop User Engagement måles blandt andet via de såkaldte bouncerate også kaldet afvisningsprocent i Google Analytic. Er der et mønster, der indikerer, at mange hurtigt forlader hjemmesiden og vender tilbage til søgeresultaterne for at prøve en anden hjemmeside, kan dette have en negativ indflydelse på placeringen af den/de hjemmesider, der har en høj bouncerate.

Denne disciplin omhandler i høj grad webanalyse og brugerindsigt.

Med indsigt i Google Analytic samt andre analyse værktøjer er det mulig at optimere websitet, således at de besøgende i højere grad engagere sig i indholdet på dit website. Også her spiller Content marketing en vigtig rolle.
> Læs mere om website optimering

 

Hastighedsoptimering, hvor hurtigt loader dit website!

Ingen gider vente på et langsomt website..

 

Er dit website for tungt, indlæses det for langsomt og dine besøgende mister tålmodigheden og forlader dit site.
Dette betragtes selvfølgelig negativt af Google, hvorfor din side placeres lavere i søgeresultaterne.

 

Google Adwords

Seo kan eventuelt suppleres med Google Adwords annoncering, afhængig af konkurrencen på dit marked. Google Adwords er betalte placeringer i Google. Adwords (Google search Ads) kaldes af mange også for SEM, som er en forkortelse for Search Engine Marketing. Med Adwords betales når en bruger klikker på din annonce, heraf navnet Pay Per Click (PPC).
Klik prisen på Adwords afhænger i høj grad af konkurrencen på de enkelte søgeord / søgefraser.

 

Hvordan kommer jeg i gang med seo optimering!

Afhængig af hvor i processen du er og hvorvidt du selv ønsker at udføre noget af arbejdet eller ønsker at overlade det hele til mig. Er selvfølgelig helt op til dig og selvfølgelig hvilke resurser du har til rådighed.

Jeg forslår altid at starte med en søgeordsanalyse, efterfuldt af en SEO Analyse. Med indsigt i dine kunders brug af søgeord/søgefraser samt et overblik over eventuelle indekseringsbarrierer, duplicate content, websitets hastighed m.m. udføres on-page optimering af websitet.  

Mine stærkeste Seo kompetencer er søgeordsanalyser og on-page optimering som bl.a. består i at skrive gode konverterbare sidetitler, metabeskrivelser og gode Seo optimerede tekster, hvorfor de mere tekniske Seo opgaver som kræver programmering udføres af samarbejdspartner.

 

Jeg kunne kalde mig for SEO EKSPERT, men det er der så mange der gør. 

Mit kvalitetsstempel er en statsgodkendt SEO uddannelse på videregående niveau, samt en lang række af fine resultater.

Hvad vil det sige at have en SEO BUSINESS DIPLOMA og hvilke kompetencer giver denne uddannelsen > Find svar her

Brug for seo optimering!

Mail

freelancer@aschwalbe.dk

Telefon

+45 30661332

Adresse

Fyllestedvej 44, 5463 Harndrup

Top