Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handler om at optimere websitet, så en større andel af de besøgende udfører en ønskede handling, såsom at udfylde en kontaktformular, læg vare i indkøbskurv o.lign.

Alle der har et website, bør stille sig selv spørgsmålet.

Hvad ønsker jeg, de besøgende skal foretage sig på mit website?

Når dine mål er defineret, kan websitet designes / optimeres med henblik på at opnå en såkaldt konvertering.

 

TABER DIN HJEMMESIDE BESØGENDE!

Med konverteringsoptimering spare du masser en marketingkroner på tabte leads.

Sæt dig ind i kundens behov!

Når en potentiel kunde lander på en af dine landingssider, hvordan får du så vedkommende til at tage det næste skridt, mod en konvertering.

Hvad er en landingsside! En landingsside er den side, besøgende lander på. eksempelvis ud fra en annonce, et link, en Adwords annonce o. lign.
Når de besøgende lander på siden, har de selvfølgelig en forventning til indholdet,  ud fra den annonce de har klikket på.

 

 

Hvad er en konvertering!

En konvertering er når en besøgende på websitet, udfører en ønsket handling.

Eksempler på en konvertering:
•    Gennemføre et køb
•    Downloade et dokument
•    Udfylde en kontaktformular
•    Besøge en side, såsom services
•    Se en video

 

 

Konverteringsoptimering

Når vi taler konverteringsoptimering, handler det altså om at skabe forbedringer af websitet og de enkelte landingssider, der skal føre til flere konverteringer. Her af navnet konverteringsoptimering.

Konverteringsoptimering med hjælp fra Google Analytic

Når jeg arbejder med konverteringsoptimering, fortrækker jeg først at få indsigt i de besøgenes adfærd via Google Analytic.  Ved hjælp af Google Analytic kan man få indsigt i hvilke landingssider der er mest populære, hvilke sider de besøgende forlader, hvor stor andel der forlader websitet efter kun at have besøgt en side, hvilket betegnes som bouncerate eller på dansk som afvisningsprocent.
Med denne indsigt kan man altså få indblik i hvilke sider der skal arbejdes på, for at forbedre virksomhedens konverteringsrate.

 

Optimering eller annoncering!

Mange virksomheder er ofte så fokuseret på at skaffe nye kunder, at de ofte glemmer også at have fokus på de kundeemner der allerede har kendskab til virksomhedens produkter eller serviceydelser.
Og måske netop nu, sidder og surfer rundt på virksomhedens hjemmeside/shop.

Bør du optimere eller annoncere!
Find svaret her»

 

Hvordan får jeg konverteringsoptimeret mit website!

Jeg foreslår altid at starte med en grundig webanalyse. Samt en god snak om dine forventninger til dit website. - hvad forventer du evt. websitet skal få kunder til at gennemføre?

Med denne indsigt gennemgår jeg dit website og udarbejder en rapport, samt en handleplan for hvilke ting der bør optimeres.
Herefter kan vi igen tage en snak om pris samt det videre forløb, hvis du ønsker hjælp til konverteringsoptimering af dit website.
Se mine aftaler nederst på siden.

 

Jeg kunne kalde mig for ONLINE EKSPERT, men det er der så mange der gør. 

Mit kvalitetsstempel er en en langrække af diplomfag inden for online markedsføring, herunder Customer insight, som omhandler kundeinsigt - kvantitativ- og kvalitativ analyse samt test og optimering af websites.

Jeg har arbejdet med online marketing 4 år og digital design gennem 10 år.

Læs meget mere om mine kompetencer her - BAG FACADEN

Hjælp til optimering!

 

Mail

freelancer@aschwalbe.dk

Telefon

+45 30661332

Adresse

Fyllestedvej 44, 5463 Harndrup

Top