Website optimering

Website optimering kort fortalt

Mange virksomheder er ofte så fokuseret på at skaffe nye kunder, at de ofte glemmer også at have fokus på de kundeemner der allerede har fundet vej til virksomhedens website og måske netop nu, sidder og surfer rundt på virksomhedens hjemmeside/shop.

Kan de finde det rette indhold og bliver deres forventninger opfyldt eller taber du dine webbesøgende igen!

Sæt fokus på brugeren

Den bedste metode til optimering af websites, er gennem indsigt i data og dine besøgenes oplevelse af dit website.

Denne indsigt opnås gennem en webanalyse eventuelt kombineret med en brugertest også betegnet som Usability test.

Websiteoptimering kræver indsigt i de besøgendes adfærd på dit website. Denne indsigt opnås gennem en webanalyse og eller en usability test.

 

Webanalyse (Google Analytic)

Webanalyse handler om at forstå og aflæse hvordan de besøgende integrere med dit website. Dette giver mulighed for at optimere websitet, således at de besøgende få en bedre brugeroplevelse, hvilket i sidste ende gerne skulle forbedre konverteringsraten, nedbringe bounceraten som du kan læse mere om her på websitet.
En webanalyse kan også give svar på hvilke marketingkanaler, der generer den bedste konvertering i form af salg, kontakt til virksomheden o. lign.
> Mere om Webanalyse

 

Usability test

En anden metode til at opnå brugerindsigt, er en usability test. 
En bruger placeres foran en skærm og får til opgave at tænke højt, mens der udføres nogle opgaver, her af navnet tænke-højt-test.

> Læs mere om Usability test

 

Konverteringsoptimering

Med den rette indsigt i hvordan dine besøgende bruger eller ikke bruger dit website, er vi nu klar til at skabe forbedringer af virksomhedens website, hvilket betegnes som konverteringsoptimering. Ved at foretage små ændringer, i eksempelvis placering af elementer som købsknapper og formularer, omformulere overskrifter og ændre tekst eller farve på call to action knapper/banner. Og efterfølgende teste – teste og test.

> Mere om konverteringsoptimering


”Hvorvidt du bør optimere frem for at annoncere kan du finde et lille eksempel på i mit blogindlæg"

> Optimering frem for annoncering


Brug for optimering af dit website!

Mail

freelancer@aschwalbe.dk

Telefon

+45 30661332

Top